link link link link link

donderdag 30 oktober 2014

Kendrick Lamar - I

Vroegah, toen hadden we nog CD's... Weet je nog? In 2001 kreeg je bij een kratje Brand Bier zo'n CD; helemaal gratis! Lazy Afternoon heette die CD en daar stond heel veel fijne muziek op. Onder andere Bill Withers (2x zelfs!) Marvin Gaye, Louis Armstrong én de Isley Brothers. Dus in die zomer hoorde je in ons huis niets anders dan fijne soul afkomstig van die Brand CD. Als ik nu nog een van de nummers hoor die op die CD stonden, waan ik me weer in een keer terug in die zomer van 2001. Zo ook met het nummer That Lady van de Isley Brothers, de 3e track op de CD. Nu heeft Kendrick Lamar een nieuw nummer uitgebracht dat I heet, en die maakt nogal hevig gebruik van That Lady. Het tempo is wat opgeschroefd, maar verder is het op de tekst na bijna hetzelfde. Dus als ik nu I hoor, waan ik me ook weer 13 jaar terug in de tijd. Ik kan ook niet met zekerheid zeggen met welk nummer ik vandaag wakker werd, dus post ik ze allebei maar. Eerst Kendrick Lamar, en de puristen onder ons kunnen daaronder luisteren naar het origineel. De versie van Kendrick Lamar is trouwens erg lekker, goeie tekst ook: "I love myself!", maar dat terzijde...



Geen opmerkingen:

Een reactie posten