link link link link link

donderdag 11 juni 2015

Jamie xx - Loud Places

Het ontbrak me de laatste tijd een beetje aan zendingsdrang om jullie mijn nieuwe favoriete muziek in je gezicht te wrijven. Maar ik word nu zo vaak wakker met lekkere muziek, dat ik het niet kan laten om erover te bloggen. Vandaag werd ik namelijk ook weer wakker met een heel fijn nummer. Het is van Jamie xx. En die ken je waarschijnlijk al van de band The xx. Nu is Jamie (Smith, want zo heet hij in het echt) daar de producer van, en heeft onlangs een solo-album uitgebracht. Daarvan is ook het wijsje van vandaag afkomstig. Op dit nummer hoor je ook de stem van Romy Madley Croft terug. Ook zij zat in The xx, dus het is meteen een soort reünie. Maar toch klinkt het anders dan het oorspronkelijke werk van The xx. Daar waar het eerst vooral minimalistisch klonk met de nadruk op de bas, komen hier meer toeters en bellen (letterlijk) aan te pas. Geniet van Loud Places.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten